معاون امور مجلس
معرفی
معاونین امور مجلس از زمان انقلاب
حوزه معاونت
اداره امور پیگیری و روابط عمومی
برنامه ها و ماموریت ها
شرح وظایف
قوانین و آیین نامه ها
اداره امور اسناد و دبیرخانه
معاونت امور تقنینی
دفتر تحقیقات و پژوهش
درباره دفتر تحقیقات و پِوهش
اساسنامه
برنامه راهبردی
ساختار تشکیلاتی دفتر
مدیرکل
معاون مدیرکل
مسئول دفتر
گروه ها
گروه آموزش و بهداشت
گروه زیربنایی
گروه حقوقی
گروه اقتصاد
گروه اجتماعی
اخبار
همایش ها و نشست ها
محصولات پِژوهشی
شورای علمی - پژوهشی
دفتر پیگیری طرح ها ولوایح و تدوین مذاکرات
معاونت نظارت و هماهنگی
دفتر برنامه ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس
دفتر امور نظارتی مجلس و ارزیابی دستگاه های اجرایی
گالری تصاویر
ارتباط با معاونت
*سال رونق تولید گرامی باد*
.
منو
.
برنامه ها و ماموریت ها
ماموریت ها
برنامه ها
دستور جلسه مجلس
دستور جلسه هفتگی
دستور جلسات روزانه
کمیسیون ها
طرح ها و لوایح
بانک قوانین
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
سیاستهای کلی نظام
سند چشم انداز ایران 1404
برنامه توسعه کشور
برنامه توسعه اول
برنامه توسعه دوم
برنامه توسعه سوم
برنامه توسعه چهارم
برنامه توسعه پنجم
برنامه تحول نظام اداری کشور
سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری
ده برنامه تحول نظام اداری کشور
قوانین و مقررات
همایش ها و نشست ها
دیدار نمایندگان با رییس جمهور
دیدار نمایندگان با هیئت دولت
.
.
.
.
.
پیوندهای مهم
.
.
.
.
.
.
ثبت نظر
.
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيكي
شماره تماس
موضوع
*
متن نظر
.
.
.
.
.
لینک ها
.
وزارتخانه ها و دستگاههاي اجرايي
وزارتخانه ها و دستگاههاي اجرايي
خبرگزاري ها وسايت ها
خبرگزاري ها وسايت ها
مجمع تشخيص مصلحت
مجمع تشخيص مصلحت
قوه قضائيه
قوه قضائيه
مجلس شوراي اسلامي
مجلس شوراي اسلامي
.
.
.
.
توسط رییس جمهور و با قید دوفوریت؛
لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی تقدیم مجلس شد
لایحه « نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی ، توسط رئیس محترم جمهور ، با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت امورمجلس ریاست جمهوری، دکتر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در توضیح ضرورت تقدیم لایحه فوق گفت: یکی از اصول حقوق عمومی ، لزوم رعایت منافع عمومی از سوی مقامات ، مسئولان ، کارگزاران و کلیه کارکنان بخش عمومی در اعمال وظایف و اختیارات تقنینی ، اجرایی و قضایی و به طور کلی در ارائه خدمات عمومی است.
وی افزود : بستر کلی این قوانین پیشگیری از فساد یا برخورد با فساد است در حالی که تعارض منافع با فساد یکی نیست . افزون بر این ساز و کار مناسبی برای شناسایی و مدیریت انواع تعارض منافع تدارک دیده نشده است.
از جمله محورهای اصلی این لایحه شناسایی موقعیت های تعارض منافع ، پیش بینی تشکیلات نظارتی و مدیریتی ، تبیین الزامات ناظر بر چگونگی مدیریت تعارض منافع ، تکالیف اشخاص مشمول و در نهایت بیان ضمانت های اجرا است .
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد : دولت یازدهم در پاسخ به انتظار و ضرورت ارتقاء سلامت و خدمات عمومی تدوین مقررات تعارض نافع را در زمره برنامه های خود قرار داده و لایحه مذکور را بر مبنای بررسی های تطبیقی و با شناسایی ضعف ها و خلاء های قانونی موجود در نظام حقوقی ایران تدوین و ارائه نموده است و درصدد است نهاد «تعارض منافع» را به طور مشخص وارد فرهنگ و نظام حقوقی ایران کند و حوزه های مهم تعارض منافع که در همه کشورها مورد توجه هستند را شناسایی کرده و تدابیری برای پیشگیری از بروز تعارض منافع و نحوه رفتار در وضعیت های تعارض منافع ارائه دهد .
امتیاز دهی
پاسخ
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
درباره ما
گالری تصاویر
آرشیو
ارتباط با ما
مجری سایت :
شرکت سیگما
Guest (NahadGuest)